Odhaľovanie varšavských „klamlivých línií“ pomocou širokouhlých objektívov NIKKOR

Varšava je známa svojou pestrou architektúrou, ktorá odráža jej dlhú a rôznorodú históriu. Pre nemeckého fotografa Maxa Leitnera bola ideálnym miestom na zhotovenie úžasných fotografií architektúry – so zápletkou.
Pozrite sa, ako širokouhlé objektívy NIKKOR umožnili Maxovi zachytiť jedinečné línie architektúry mesta spolu s profesionálnym mestským freerunnerom Bennim Gramsom s cieľom spochybniť perspektívu a vytvárať optické klamy, aby si divák kládol otázku, čo sa na zábere deje.

V súvislosti so svojou skúsenosťou Max Leitner povedal: „Obklopujú nás zaujímavé línie a potenciál fotografovania ma vždy nútil rozčleniť toto prostredie. Pomocou línií súčasnej architektúry diváka usmerňujem a niekedy aj zavádzam, čo mi umožňuje dávať bežným veciam novú obrazovú podobu. Abstrahovaním a skresľovaním týchto línií prostredníctvom kompozície môžete spochybniť divákove vnímanie priestoru. Do Varšavy sme prišli, aby sme zistili, kam až tieto hranice môžeme posunúť, a zároveň patrične zdôraznili veľkolepú súčasnú architektúru tohto mesta.“

Max fotografoval fotoaparátom D850 a nasledujúcimi širokouhlými objektívmi NIKKOR:

AF-S NIKKOR 16 – 35 mm f/4G ED VR – Tento ultraširokouhlý objektív disponuje stabilizáciou obrazu, vďaka ktorej prenáša ostrý obraz na snímač aj do hľadáčika. Optická konštrukcia poskytuje vynikajúce rozlíšenie i kontrast v rôznych podmienkach.

AF-S NIKKOR 14 – 24 mm f/2,8G ED – Extrémne širokouhlý svetelný objektív pre profesionálov s antireflexnou vrstvou Nano Crystal Coat, ktorá potláča efekt reflexov a závoja. Poskytuje ostrosť od okrajov k rohom, ktorá dokáže prekonať ekvivalentné objektívy s pevnou ohniskovou vzdialenosťou.

AF-S NIKKOR 24 mm f/1,4G ED – Tento profesionálny širokouhlý objektív s vysokou svetelnosťou zaručuje vynikajúcu ostrosť snímok, a to aj pri slabom osvetlení. Jeho vysoká svetelnosť tiež ponúka jasný obraz v hľadáčiku, s ultrazvukovým zaostrovacím motorom (SWM) pre rýchle a tiché automatické zaostrovanie.

AF-S NIKKOR 35 mm f/1,4G – Profesionálny širokouhlý objektív s pevnou ohniskovou vzdialenosťou a vysokou svetelnosťou f/1,4. Pýši sa asférickým optickým prvkom na dosiahnutie vynikajúceho rozlíšenia a kontrastu. Tento robustný a spoľahlivý objektív je vďaka svojmu optickému výkonu ideálnou voľbou pre fotografov, ktorí potrebujú objektív na náročné použitie.

Obsah tašky s výbavou

AF-S NIKKOR 16 – 35 mm f/4G ED VR

AF-S NIKKOR 14 – 24 mm f/2,8G ED

AF-S NIKKOR 24 mm f/1,4G ED

AF-S NIKKOR 35 mm f/1,4G