Bez ohľadu na to, či cestujete po celom svete alebo skúmate miesta bližšie k svojmu domovu, ak chcete vyťažiť maximum z každého miesta, váš fotoaparát potrebuje výnimočný objektív, ktorý je výkonný a súčasne dostatočne flexibilný, aby sa vaše fotografie výrazne odlíšili od ostatných.
Aspekty ako meniace sa svetlo a poveternostné podmienky vytvárajú pre fotografov nekonečné problémy a príležitosti. Hoci ste možno na správnom mieste, s kreatívnou kompozíciou, ale bez správneho objektívu máte iba obmedzené možnosti.
Jeden fotograf. Jeden deň. Päť objektívov. Spoločnosť Nikon dala španielskemu fotografovi Ibaiovi Acevedovi úlohu nasnímať za jeden deň päť rôznych miest v jeho rodnej Barcelone pomocou piatich objektívov NIKKOR s pevnou ohniskovou vzdialenosťou. Spoločnosť Nikon chcela ukázať, ako objektív s pevnou ohniskovou vzdialenosťou umožňuje fotografom zamerať sa na cieľ a pracovať s prostredím okolo nich, aby priniesli vynikajúce fotografické výsledky.

Vyblednuté pláže | AF-S NIKKOR 24 mm f/1,4G ED

Na plážach je veľa potenciálneho rozptýlenia, ale objektív AF-S NIKKOR 24 mm f/1,4G ED je pre toto prostredie dokonalý. Jeho širokouhlá ohnisková vzdialenosť zachytáva náladu a atmosféru bez skreslenia a ponúka ostré zábery aj pri jasnom svetle. Malá hĺbka ostrosti umožnila Ibaiovi ostro zachytiť plavčíka a jemne rozostriť more dáždnikov v prednej časti záberu.

Pouličný život | AF-S NIKKOR 58 mm f/1,4G

Môže sa vám zdať zložité nájsť nádherný záber v mori ľudí. Existujú však spôsoby, ako preniknúť davom. Musíte sa pozrieť, aké ďalšie objekty môžete vtiahnuť do záberu. Ibai našiel pozíciu nad davom, ktorá mu umožnila porovnať rušnú promenádu s pokojným motívom nad ňou. Keď našiel dokonalú kompozíciu, objektív AF-S NIKKOR 58 mm f/1,4G zvýraznil konečný výsledok. Clona zabezpečila vynikajúcu hĺbku ostrosti. Vďaka tomu mal tunel stromov vynikajúcu textúru a zadná rovina snímky bola rozostrená.

Abstraktná architektúra | AF-S NIKKOR 35 mm f/1,4G

Snímanie architektúry umožňuje experimentovať s kompozíciou a hĺbkou ostrosti. Objektív AF-S NIKKOR 35 mm f/1,4G vyniká pri súčasnom zachytávaní hĺbky a širokých uhlov a zároveň je efektívny pri nedostatku svetla v prípade, ak by ste chceli snímať v interiéri. Na rozdiel od tisícov typických obrázkov katedrály Sagrada Familia Ibai odfotografoval odraz slávnej pamiatky v neďalekom jazere. Vďaka objektívu si možno túto fotografiu pomýliť s maľbou – vlnky a kríky vytvárajú rám záberu.

Dokonalý portrét | AF-S NIKKOR 85 mm f/1,4G

Jednou z radostí cestovnej fotografie je rozprávanie príbehov prostredníctvom tvárí. V mnohých mestách sú historické štvrte, ktoré ponúkajú zaujímavé pozadia pre detailné portréty. Gotická štvrť v Barcelone bola dokonalým prostredím na predvedenie schopností objektívu AF-S NIKKOR 85 mm f/1,4G.
Je to ideálny portrétny objektív, ktorý zachytí aj tie najmenšie detaily. Vytvára plynulý „bokeh“, čím vedie pohľad diváka.

Ideálny západ slnka | AF-S NIKKOR 50 mm f/1,4G

Západy slnka sú nádherné, ale bežné fotografické motívy. Môže byť náročné dosiahnuť snímku, ktorá vynikne nad miliónmi ostatných. Ibai snímal v zábavnom parku s výhľadom na nádherný kostol, Temple Expiatori del Sagrat Cor. Bol vysoko na jednej z atrakcií lunaparku a dokázal súčasne zachytiť kostol aj slabnúcu žiaru západu slnka. Objektív AF-S NIKKOR 50 mm f/1,4G bol pre tento záber nevyhnutný. Vďaka svojej schopnosti snímať pri slabom svetle sa jednoducho prispôsobil meniacemu sa svetlu počas večera.

Obsah tašky s výbavou

AF-S NIKKOR 24 mm f/1,4G ED

AF-S NIKKOR 58 mm f/1,4G

AF-S NIKKOR 35 mm f/1,4G

AF-S NIKKOR 85 mm f/1,4G

AF-S NIKKOR 50 mm f/1,4G

D750