Používanie vstavaného modulu Wi-Fi vášho fotoaparátu Nikon

Podrobný sprievodca nastavením

Vybrané digitálne jednooké zrkadlovky Nikon a fotoaparáty COOLPIX majú vstavaný modul Wi-Fi®, ktorý umožňuje jednoduché prenášanie snímok z vášho fotoaparátu s pripojením Wi-Fi do kompatibilného smartfónu alebo tabletu a za účelom jednoduchého zdieľania. A skvelou vecou na fotoaparátoch Nikon s pripojením Wi-Fi je to, že nato nepotrebujete Wi-Fi hotspot. Fotoaparát sa priamo pripojí k inteligentnému zariadeniu.

Hoci váš smartfón pravdepodobne má funkciu fotografovania, váš digitálny fotoaparát Nikon určite dokáže snímať lepšie fotografie. Je to preto, že digitálne fotoaparáty využívajú väčší obrazový snímač a výkonný systém spracovania obrazu. Snímač fotoaparátu je navrhnutý tak, aby poskytoval vyššie rozlíšenie, väčší dynamický rozsah a možnosť snímať v slabom svetle s využitím vyššej citlivosti ISO – toto všetko umožňuje vytvárať vysokokvalitné snímky. Digitálne fotoaparáty Nikon využívajú skvelé objektívy NIKKOR a množstvo ďalších prvkov a príslušenstva, čo vám umožňuje byť pri fotografovaní kreatívnymi.

Snímky možno prenášať do kompatibilného inteligentného zariadenia, v ktorom je nainštalovaná aplikácia Nikon Wireless Mobile Utility (WMU). Aplikácia je zdarma a nájdete ju v online obchode iTunes® a obchode Google Play™ pre zariadenia Android™.

Váš fotoaparát s vysokým rozlíšením vytvára veľké súbory a ak plánujete prenášať snímky do inteligentného zariadenia prostredníctvom Wi-Fi, pravdepodobne nebudete chcieť využiť maximálne rozlíšenie fotoaparátu. To z dôvodu, že čím väčší je súbor, tým dlhšie trvá jeho prenos z fotoaparátu do zariadenia. Preto odporúčame používať radšej formát JPG než NEF. Snímky vo formáte JPG s nastavením vysoká kvalita / vysoké rozlíšenie tiež tvoria väčšie súbory než snímky vo formáte JPG s nastavením základná kvalita / stredné alebo nízke rozlíšenie. Ak snímate fotografie, ktoré si budete zobrazovať len na digitálnych zariadeniach, môžete fotoaparát pokojne nastaviť na snímanie menších súborov.

Tým, ktorí chcú používať vyššie rozlíšenia, odporúčame nastaviť aplikáciu tak, aby prenášala snímky iba v odporúčanom rozlíšení či dokonca menšom rozlíšení VGA, zatiaľ čo fotoaparát bude na pamäťovú kartu zaznamenávať fotografie vo vysokom rozlíšení. Toto nastavenie nájdete v ponuke nastavení aplikácie.

Diaľkové ovládanie

Svoje inteligentné zariadenie môžete použiť ako diaľkový ovládač pri snímaní fotografií – to vám umožní byť na fotografii spolu s ostatnými osobami, alebo pri fotografovaní vo voľnej prírode umiestniť fotoaparát na určené miesto a aktivovať uzávierku z väčšej vzdialenosti od voľne žijúceho živočícha. A je skutočne praktické, že na displeji inteligentného zariadenia vidíte presne ten istý obraz, ktorý vidí fotoaparát – vďaka tomu môžete snímať presne v tom okamihu, keď chcete. (Informácie o tom, či týmito funkciami disponuje aj váš fotoaparát, nájdete v používateľskej príručke k fotoaparátu.)

Pri použití digitálneho fotoaparátu Nikon so vstavaným modulom Wi-Fi je zdieľanie statických snímok s priateľmi a rodinou jednoduché. Digitálne jednooké zrkadlovky Nikon tiež umožňujú zdieľať video.

Používanie vstavaného modulu Wi-Fi kompatibilného fotoaparátu

Ak chcete používať funkciu Wi-Fi fotoaparátu Nikon, ktorý je ňou vybavený, musíte si prevziať bezplatnú aplikáciu „Wireless Mobile Utility”.

Aby boli ponuky týkajúce sa Wi-Fi dostupné, musí byť vo fotoaparáte vložená pamäťová karta.

Ak používate zariadenie Android™

Používatelia zariadení so systémom Android™ si musia aplikáciu prevziať z obchodu Google Play™ a nainštalovať ju do svojho zariadenia Android™.

Ak používate zariadenie Apple™

Používatelia zariadení so systémom iOS si musia aplikáciu prevziať z obchodu iTunes Online Store®.

Používatelia zariadení Android majú k dispozícii tri spôsoby, ako sa pripojiť k svojmu kompatibilnému fotoaparátu; používatelia zariadení iOS majú k dispozícii len jeden.  Nasledujúci postup môžu použiť rovnako používatelia zariadení Android™ aj iOS – pripojenie výberom WI-FI SIETE alebo SSID fotoaparátu v inteligentnom zariadení. Tento spôsob pripojenia je najrýchlejší a najjednoduchší, pretože využíva nešifrované pripojenie.

Používatelia zariadení Android™ majú tiež možnosť pripojiť sa pomocou funkcie WPS stlačením tlačidla (Wi-Fi Protected Setup) za predpokladu, že ich zariadenie podporuje funkciu WPS stlačením tlačidla alebo WPS so zadaním kódu PIN (Wi-Fi Protected Setup). Podrobný postup nastavenia týchto druhov pripojenia nájdete v používateľskej príručke fotoaparátu.

Teraz máte prístup k fotoaparátu pomocou aplikácie. Po vybratí možnosti „Take Pictures Remotely” sa v aplikácii automaticky zobrazí živý náhľad, vďaka ktorému budete na displeji inteligentného zariadenia vidieť to, čo vidí fotoaparát.

Pripojenie kompatibilného fotoaparátu k inteligentnému zariadeniu

1. Zapnite vstavaný modul Wi-Fi fotoaparátu. Novšie modely majú externé tlačidlo Wi-Fi (na niektorých starších modeloch je potrebné vybrať možnosť Wi-Fi v ponuke nastavení).

2. V zariadení prejdite do ponuky nastavení Wi-Fi a v zozname zobrazených sietí vyberte fotoaparát. Názov začína slovom Nikon, za ktorým nasleduje niekoľko písmen a číslic. V prípade zariadení Android: po vytvorení tohto sieťového pripojenia sa k nemu bude zariadenie automaticky pripájať vždy, keď na fotoaparáte zapnete pripojenie Wi-Fi. V prípade zariadení iOS: tento krok musíte vykonať vždy, keď budete chcieť používať bezdrôtové funkcie svojho fotoaparátu Nikon pomocou svojho smartfónu.

3. V inteligentnom zariadení spustite aplikáciu Wireless Mobile Utility.

Prepojenie kompatibilného zariadenia Android™ s fotoaparátom Nikon, ktorý je vybavený funkciou NFC.

Používatelia smartfónov so systémom Android verzie 4.0 alebo vyššej a fotoaparátov Nikon vybavených funkciou NFC môžu použiť na pripojenie fotoaparátu Nikon k smartfónu a otvorenie aplikácie aj pripojenie NFC (Near Field Communication).

V takom prípade stačí priložiť značku N na fotoaparát k smartfónu Android, pričom sa tieto dve zariadenia spoja a spustí sa aplikácia Wireless Mobile Utility. Vtedy si môžete začať prezerať alebo snímať fotografie.